Apa akan jadi pada 19 Mac 2011???? | Miss Whatever

Sunday, March 13, 2011

Apa akan jadi pada 19 Mac 2011????





Ape akan terjadi pada 19 Mac ini. Apa yang bakal berlaku kepada bumi pada 19 Mac ini, yang hanya tinggal beberapa hari dari sekarang???? 

Apa yang akan berlaku pada 19 Mac ini ialah fenomena luar biasa yang dikenali sebagai ‘SupermoonSupermoon berlaku apabila bulan berada sangat dekat dengan bumi. Ia menyebabkan bulan kelihatan cukup besar dan dianggarkan 30% sehingga 50% lebih besar daripada yang lazim dilihat apabila bulan mengambang.

Tapi supermoon yang akan berlaku pada 19 Mac ini lebih menakjubkan kerana bulan ketika itu berada pada jarak paling dekat dengan bumi iaitu pada jarak 356,577 km iaitu yang keenam terdekat sejak kali terakhir pada 1985.

Supermoon.png


Supermoon2.png

 Fenomena 'supermoon' banyak mengakibatkan  bencana alam besar berlaku.

Tapi apa yang lebih menakutkan kita ialah banyak kejadian bencana mungkin akan berlaku menjelang ketibaansupermoon seperti tahun-tahun sebelumnya. Antara bencana alam menjelang  supermoon yang pernah berlaku sebelum ini ialah:
  • Tsunami Meulaboh- berlaku pada 26hb Disember 2004, iaitu kurang dua minggu sebelum fenomenaSupermoon berlaku pada Januari 2005. Tsunami 2004 itu telah menyebabkan 225,000 manusia dari seluruh Asia hingga ke Afrika terbunuh.
  • Taufan Tracy- berlaku pada 25hb Disember 1974 sehingga memusnahkan 70% bandar Darwin, Australia. Ia berlaku kurang beberapa hari sebelum fenomena Supermoon berlaku. Taufan dahsyat ini telah menyebabkan  70 orang terbunuh, ratusan tercedera, dan lebih  30,000 kehilangan rumah.
Berikutan apa yang pernah berlaku itu ramai saintis Barat meramalkan menjelang 19 Mac ini air pasang besar akan melanda banyak pantai di seluruh dunia, gegaran besar akan berlaku di beberapa tempat diikuti tsunami dahsyat !! Salah seorang saintis tersebut, saintis Amerika Syarikat, Richard Nolle meramalkan banyak bencana alam akan berlaku sekitar 19hb March 2011

Yang jelas, seperti korang semua tahu ialah bencana tsunami yang berlaku di Jepun pada 11 Mac 2011 cuma 8 hari sebelum superemoon 2011 yang dijangka memakan korban puluhan ribu orang. 

Tapi adakah akan berlaku satu lagi bencana  alam yang lebih besar selepas tsunami pada 11 Mac 2011 di Jepun itu? Ramai  saintis yang JR baca dalam beberapa artikel begitu yakin akan berlaku satu lagi malapetaka, mungkin pada 18 Mac ini - 4 hari saja lagi!!

Cuma saintis-saintis Barat ini lebih percaya kepada ilmu akal, berbanding ketentuan Illahi. Ia berbeza dengan  JR dan orang-orang Islam lain yang percaya segala yang berlaku adalah kehendak Allah. Jika Allah menetapkan tsunami akan berlaku pada 11 Mac 2011, maka ia pasti berlaku. Dan jika Allah menyatakan tidak ada apa yang akan berlaku pada 18 dan 19 Mac ini selain dari saiz bulan yang sangat besar, maka tidak akan apa yang berlaku pada tarikh-tarikh itu...


p/s: Dunia semakin di akhir zaman... Subhanallah.... 

7 comments:

  1. wahh. kita bersedia sahajalah.

    ReplyDelete
  2. CikBulat : tu la pasal....makin hari ade je bencana yg kite akn dgr kan.... takut sgt....

    ReplyDelete
  3. asatrfiruaallah al-azim .

    takutnyerrr~

    taubatlah kita .

    ReplyDelete
  4. tanda2 akhir zaman dah byk kan.. :) semuanya ketentuan Allah.. setinggi2 mana pun teknologi, xdapat nak melawan kuasa tuhan.. :)

    ReplyDelete
  5. cik yuyu : sama2 la kite bertaubat terhadapNYA

    Nanaosaki: btui tu ana sokong sgt2...

    ReplyDelete
  6. homaigoddd ! takut nyeee . dah lah i blajar kat kwsn yg dkt nan pntai .

    neyh lah yg dikatakan dunia hampir di akhir zaman . same2 lah kte b'doa agar tiada perkara buruk yg berlaku pada umat Islam .

    ReplyDelete
  7. ateyn: yeke? ateyn blaja kat ne? ala ateyn bnda law nk jadi xkire kite ade kat mane2 pun tetap akn jd kn taw....

    ReplyDelete